Wendy Maring

Wendy Maring

Wendy Maring is een van de eigenaars van Factotum Media B.V.. Zij is verantwoordelijk voor de Marketing, Communications & Sales. Een team-worker in hart en nieren. Haar kennis en ervaring heeft ze opgedaan in verschillende branches zoals Detachering, Farma en E-Commerce.

Zo maak je je (woning) website conversiegericht

Een conversiegerichte website is onmisbaar voor elke makelaar. Maar wat is een conversiegerichte website? Hoe maak je zo’n site? Waarom is het zo belangrijk? Wij leggen het uit!

Hoe jij een woning verkoopt, hoeven we je niet te vertellen. Maar hoe je website je daarbij enorm kan helpen, weten we wél! In dit artikel delen we een aantal tips. Mocht je hiermee aan de slag gaan of als je woning websites in wilt zetten, neem dan even contact met ons op. We hebben een groot deel alvast voor je geautomatiseerd wat je veel tijd kan besparen. 

Wat is conversiegericht?

Met conversiegericht bedoelen we dat jouw website zo is ingericht dat het doel is om conversies binnen te halen.

Met conversiegericht bedoelen we dat jouw website zo is ingericht dat het doel is om conversies binnen te halen. Een conversie kan bijvoorbeeld zijn:

– de website bezoeker een formulier in laten vullen

– de website bezoeker contact op laten nemen

– een offerte aan laten vragen

– een bezichtiging plannen

Eigenlijk betreft het de stapjes in de customer journey waarin je op een gestructureerde manier communiceert met je prospects / klanten waarbij de uiteindelijke doelen natuurlijk het bouwen van een zakelijke relatie betreft waaruit het kopen of verkopen van een huis voortvloeit. Of het sluiten van een huurcontract. In ieder geval – populair gezegd – het maken van een deal. 

Hoe richt je je site conversiegericht in?

Dit doe je met; een goede structuur en consistent webdesign. Zowel het technische ontwerp als de look & feel is belangrijk. De flow in de website moet dus duidelijk en helder zijn. En het moet goed ‘smoelen’ & voelen. 

Kortom aantrekkelijke foto’s, passende kleuren, een duidelijk lettertype, een logische indeling, een heldere navigatie, overtuigende teksten en grote knoppen. Hou te allen tijde rekening met jouw huisstijl.

Vermeld duidelijk hoe een bezoeker contact kan opnemen. Zorg dat de bezoeker met één klik op de knop een woningbrochure kan downloaden. Hebben bezoekers de mogelijkheid om zich aan te melden voor de nieuwsbrief? Check of elke pixel van jouw site bezoekers aanspreekt. Hiervoor zijn online allerlei checklists te vinden maar het is eenvoudiger om jouw team te vragen of het hen zou overtuigen om actie te ondernemen.

Waarom belangrijk?

Met een conversiegerichte website is de kans groot dat je

  • meer huizen/kantoren/objecten verkoopt,
  • je beter gevonden wordt in zoekmachines

en

  • dat mensen een bezoek aan jouw website als prettig ervaren
  • waardoor ze eerder contact opnemen

en

  • ook sneller nog eens terug zullen komen.

 

 

 

Meer weten? Of eerst voorbeelden zien?

Neem eenvoudig online contact met ons op.

Bekijk voorbeelden van woning websites op Factotumlaan 1Factotumlaan 2 en Factotumlaan 3.  

Voorbeelden van makelaars websites vind je op https://www.vbmakelaar.nl  en https://2.vbmakelaar.nl

Makelaars werken met Factotum

Een huis verkopen is niet makkelijk!
Daar is kennis, ervaring en volharding van professionele makelaars voor nodig! Én Factotum.

Op het Factotum platform maak je eenvoudig en snel gepersonaliseerde marketing- en verkoopuitingen, in je eigen huisstijl, met je eigen logo en met je eigen boodschap. 

Neem contact op door op een van de bolletjes rechtsboven te klikken of klik op de button hieronder om onze campagne te bekijken.