Wendy Maring
- 28 april 2022
De kracht van een mooie huisstijl
Het creëren van een passende zogenoemde corporate identity is best wel een uitdaging. Het betreft de visuele presentatie van jouw makelaarskantoor. En die kan er maar beter goed uitzien. Een huisstijl draait niet alleen om een goed logo, maar ook om het karakter van jouw onderneming. In deze blog leggen we uit waarom een goede huisstijl belangrijk is.
Jij bent uniek! Uniek in je aanpak, je manier van communiceren én je hebt je eigen stijl. Zo is ook je bedrijf uniek. Daar hoort een unieke manier van doen bij, nét dat ene stapje extra zetten en natuurlijk de manier van communiceren en jouw boodschap aan jouw klanten.
Een corporate identity is niks anders dan die boodschap scherp verwoorden en duiden in een onderscheidende huisstijl die vertelt wie je bent en waar je voor staat. Dit doe je met het kiezen of aan de hand van kleuren, typografie, visuals, tone of voice én een logo. Al deze keuzes vormen de huisstijl welke je vervolgens in alles wat je doet terug laat komen. De ‘projectie’ is je corporate identiteit. Eenvoudig gezegd zo zien anderen jou, hoe anderen jou zien.
Kwestie van smaak
Een mooie huisstijl is niet per definitie goed, of omgekeerd. Dat is namelijk een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten. Het is vooral belangrijk dat de huisstijl bij je onderneming past en op die manier zijn werk doet.
De voordelen van een goede huisstijl
Dit kan een huisstijl voor jouw makelaarskantoor doen:
– Imago
Een huisstijl bepaalt voor een groot deel het imago van je bedrijf.
– Consistentie
Een huisstijl presenteert een eenduidig beeld van je bedrijf naar klanten, medewerkers en externe partners.
– Herkenning
Door consistent te zijn, word je snel herkend door je publiek.
– Aantrekkingskracht
Een huisstijl verhoogt je naamsbekendheid.
– Onderscheidend vermogen
Een huisstijl onderscheidt jou van je concurrenten.
– Kostenmanagement
Een huisstijl helpt bij de kostenbeheersing omdat je niet steeds iets nieuws hoeft te bedenken.
Huisstijl checken
Gebruik jouw huisstijl eenvoudig in al jouw brochures, social posts, websites en mailings zonder tussenkomst van DTP’ers of Webdesigners. Neem contact op met Francis, Frank of Thalitha, dan maken wij templates voor al je media en middelen. Deze templates kun je vervolgens dagelijks via het Factotum platform gebruiken om de benodigde woning / object marketing en verkoop-uitingen te maken en bestellen. We koppelen jouw CRM systeem met ons platform zodat je niet steeds de content hoeft te knippen en plakken. Hiermee presenteer je al je vastgoed snel en goed!
Bekijk hier voorbeelden van media en middelen die je in kunt zetten.
Makelaars werken met Factotum
Een huis verkopen is niet makkelijk!
Daar is kennis, ervaring en volharding van professionele makelaars voor nodig! Én Factotum.
Op het Factotum platform maak je eenvoudig en snel gepersonaliseerde marketing- en verkoopuitingen, in je eigen huisstijl, met je eigen logo en met je eigen boodschap.
Neem contact op door op een van de bolletjes rechtsboven te klikken of klik op de button hieronder om onze campagne te bekijken.
Media & middelen voor makelaars
Slimme makelaars maken alle media en middelen op het Factotum platform
Op ons platform maak je met gemak alle media en middelen die je nodig hebt tijdens de koop- en verkoopbegeleiding van jouw woningen / objecten.